Oproep Utrechtse Universiteitspenningen

In 1986 heeft N.F. Hofstee het standaardwerk Geschiedenis van de Utrechtse Universiteit in Penningen gepubliceerd over alle door of vanwege de Universiteit van Utrecht uitgegeven penningen. Dit boekje is inmiddels gedateerd en niet volledig.

Conservator Jeroen Jekel en Jim van der Meer Mohr zijn bezig met het samenstellen van een nieuw penningenboek, met als uitgangspunt het Hofstee boekje, waarin alle hen bekende penningen van de UU worden opgenomen, beschreven en afgebeeld. In tegenstelling tot het Hofstee boekje worden nu ook onder andere jaarclubpenningen en commissielinten opgenomen. Tevens zullen er korte biografieen van de kunstenaars bij verschijnen.

Indien u op de hoogte bent van penningen die voor 1986 zijn gemaakt maar niet in de Hofstee staan of daarna zijn uitgegeven dan vragen wij u contact met de samenstellers op te nemen en bij voorkeur een afbeelding en zoveel mogelijk informatie bij te voegen. U kunt dit sturen naar het info email adres van het Corpsmuseum.

maakt gebruik van Erfgoednet 3.0 een product van Picturae